Blog Archives

Firma szkoleniowa a badanie naszych potrzeb

Dobry organizator szkoleń biznesowych to ktoś, kto uwzględni nasze indywidualne potrzeby. Nawet bowiem najatrakcyjniejsza oferta nie będzie miała charakteru uniwersalnego i jednej firmie przypasuje lepiej, a innej gorzej. Zanim zdecydujemy się więc na jakąkolwiek firmę szkoleniową, upewnijmy się, czy przeprowadzi ona analizę naszych potrzeb. Jak taka analiza wygląda? W przypadku firm profesjonalnych zaczyna się ona zazwyczaj na pierwszym etapie współpracy. Trener biznesowy już wtedy przeprowadza wywiad, rozmawia z pracownikami, obserwuje sytuację w firmie i na tej podstawie indywidualizuje ofertę.

Firma szkoleniowa, którą chcemy wybrać, powinna być rekomendowana przez innych klientów, podkreślających pozytywne rezultaty przeprowadzonego szkolenia. Nawet bowiem najlepiej zindywidualizowana oferta nie przełoży się na rezultaty, jeżeli trener biznesowy nie wdroży jej w życie naszej firmy w sposób profesjonalny. Branża szkoleniowa daje tak wiele możliwości co do wyboru konkretnych usług, że – jeżeli tylko poświęcimy na to odpowiednio dużą ilość czasu – na pewno znajdziemy coś dla siebie.

Czy dana firma szkoleniowa jest uczciwa?

Rynek szeroko pojętych szkoleń jest wręcz przepełniony różnymi ofertami. Niestety jednak, nie wszystkie z nich są uczciwe, a wręcz przeciwnie – dość często może zdarzyć się tak, że trafimy na ofertę oszusta. Jak więc tego uniknąć? Po pierwsze – nie korzystając z usług tych firm szkoleniowych i pojedynczych trenerów biznesowych, co do których (np. na forach dyskusyjnych) klienci mają jakieś zażalenia. Jeżeli bowiem kilka osób skarży się na małą skuteczność konkretnych szkoleń, na nieindywidualne podejście trenerów biznesowych czy na nieumiejętne odczytanie potrzeb danej firmy, istnieje ryzyko, że i my z takiej oferty nie będziemy zadowoleni.

O tym, czy firma szkoleniowa jest firmą profesjonalną, przekonamy się przede wszystkim podczas pierwszej rozmowy z jej pracownikiem. Powinien on być przygotowany, kompetentny, zorientowany w naszej branży i w naszej firmie, zapoznany z naszą konkurencją, z podstawowymi problemami biznesowymi, z naszymi potencjalnymi oczekiwaniami, słowem: powinien wiedzieć, gdzie przychodzi i po co. Ważnym kryterium profesjonalnych firm szkoleniowych jest też przygotowywanie raportu po szkoleniu.

Dobra firma szkoleniowa, dobre szkolenia, czyli co?

Aby szkolenia biznesowe (czy szerzej: jakiekolwiek szkolenia) przyniosły oczekiwany rezultat, trzeba wybrać dobrą firmę szkoleniową. Ofert na polskim rynku jest jednak na tyle dużo, że przeciętny przedsiębiorca może wpaść w nie lada zakłopotanie, no bo na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Na doświadczenie? A może na posiadane certyfikaty? Specjaliści podpowiadają, że najlepszym wyznacznikiem są referencje. Jeżeli dana firma posiada sporo stałych klientów, jeżeli często organizuje szkolenia otwarte, które cieszą się dużą popularnością, słowem: jeżeli cieszy się dobrą opinią, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy z niej zadowoleni.

Firma szkoleniowa musi traktować klienta indywidualnie. Gdy więc zobaczymy (np. na pierwszej rozmowie z trenerem biznesowym), że tego indywidualnego podejścia nie ma, tzn. że oferta nie jest uniwersalna, że nie pasuje do profilu naszej firmy i że nie może zostać zmodyfikowana, trzeba zastanowić się, czy aby na pewno dobrze trafiliśmy. Przed podpisaniem umowy dobrze jest też poprosić o próbkę interesującego nas szkolenia – wtedy zyskamy chociaż wstępny ogląd co do programu w praktyce i co do metod przekazywania wiedzy.

error: Content is protected !!